apple_logo_iconSteve Jobs a Apple, neoddělitelná dvojice, která zažila obrovské úspěchy i strmé pády. Změnila počítačový průmysl, změnila hudební průmysl, změnila způsob používání mobilního telefonu a započala revoluci ve smartphonech a tabletech. Vždy se řídila svou vizí, na kterou nedala dopustit. Dívala se na svět z jiného pohledu než ostatní, a tak dovedla vytvářet z běžných věci umělecká díla.



Přišel ovšem 5. říjen 2011, kdy jeden z dvojice zemřel, firma přišla o svého spoluzakladatele a vizionáře. Nyní už déle než tři roky je vedena novým CEO, který stihl změnit design iPhonů i OS X. Zákazníci jsou stále spokojeni co se redesignu produktů týče. Prodeje dále rostou a akcie dosahují historických maxim.

Zisky z prodejů ale nejsou jediným ukazatelem úspěchu. Je design jablečných produktů stále jedinečný? Patří pořád Apple ke světové špičce? Server BusinessInsider.com se zeptal odborníků z oblasti designu.

První se vyjádřil Yves Behar. Švýcarský designér a podnikatel je CCO firmy Jawbone, a taky pomáhal designovat herní konzoli Ouya.

„Myslím si, že Apple je stále jasný lídr. Zachovává si kulturu a cíl vytvářet produkty vysoké kvality, které jsou originální a inovativní. V současnosti existují společnosti, které v oblasti designu usilují nebýt Applem, ale radši sami sebou.“

yves behar

Další vyjádření je od Roberta Brunnera, amerického designéra, který od 1989 do 1997 působil v Applu jako ředitel podnikového designu.

„Nové iPhony jsou opravdu skvělým pokračováním evoluce myšlenky originálního iPhonu. Neustalé se zlepšují, neustále jsou sofistikovanější a neustále jsou čistší. Je to skutečně skvělý produkt.“

„Apple je nyní ve fázi zdokonalování a vytváření nových produktů, ale pod existujícím jazykem designu. Každý dospělý podnik by měl mít tenhle postup. Oni nevynalézají svůj design, pravidelně ho zdokonalují a uzpůsobují ho své filosofii.“

robert brunner

Zdroj: businessinsider.com