Mark Zuckerberg, generální ředitel společnosti Facebook na nedávném kongresovém slyšení řekl, že základní služba Facebooku bude vždy přístupná zdarma. Nevyloučil však možné předplatné reklam jako možnou alternativu.



Otázkou je, kolik by musel uživatel zaplatit měsíčně za předplatné, když by si sociální síť musela kompenzovat obrovské příjmy z reklam.

USA a Kanada jsou velmi bohatými trhy s disponibilní příjmy v porovnání s jinými zeměmi světa. Jelikož Facebook bude potřebovat kompenzovat masivní výnosy z reklam, nejspíš nastaví pro tyto bohatší země ceny vysoko. Mohlo by jít o 11 až 14 dolarů za měsíc a víc.

Facebook omezil předplatné v severoamerickém regionu, kde v roce 2017 dosáhl 19,9 miliardy dolarů u 239 milionů uživatelů Průměrný uživatel tam tedy bude muset zaplatit nejméně 7 dolarů

Výhodou tohoto kroku by bylo, že by si každý uživatel mohl vybrat, jakou službu na sociální síti chce používat. Reklamy by sledoval jen ten jedinec, kterého by zajímaly.

Zdroj: iDB.com