Základním pravidlem pro vyřešení krádeže iPhonu, iPadu, Macu nebo Apple Watch je kromě přihlášeného Apple ID, mít i neustále aktivní polohovou službu pro funkci „Najít iPhone„. Díky tomuto provolení se propojí Vaše zařízení s iCloud účtem a Vám se zobrazí na mapě pod službou „Najít iPhone„.



Pomocí služby Najít iPhone můžete zjistit polohu svého zařízení a podniknout další kroky, které vám ho pomůžou znova získat a ochránit vaše informace.

Speciální stránka podpory pro najití ztraceného Apple zařízení.

  1. Přihlaste se na Macu nebo PC k webu icloud.com/find nebo použijte aplikaci Najít iPhone na jiném iPhonu, iPadu nebo iPodu touch.
  2. Vyhledejte své zařízení. Otevřete aplikaci Najít iPhone a vyberte zařízení, jehož polohu chcete zobrazit na mapě. Pokud je zařízení nedaleko, můžete na něm přehrát zvuk, který ho vám nebo někomu poblíž pomůže najít.
  3. Zapněte režim ztráty. Pomocí režimu ztráty můžete své zařízení na dálku zamknout kódem, zobrazit na zamčené obrazovce ztraceného zařízení zprávu s vaším telefonním číslem a sledovat jeho polohu. Pokud jste přidali nějaké kreditní, debetní nebo předplacené karty do služby Apple Pay, bude na zařízení v režimu ztráty pozastavena možnost plateb přes Apple Pay.
  4. Oznamte ztrátu nebo krádež zařízení na policii. Policie si může vyžádat jeho sériové číslo. Jak najít sériové číslo zařízení.
  5. Zařízení vymažte. Pokud chcete komukoli zabránit v přístupu k datům ve ztraceném zařízení, můžete zařízení na dálku vymazat. Když zařízení vymažete, smažou se z něj všechny vaše informace (včetně údajů kreditních, debetních a předplacených karet ve službě Apple Pay) a nebude možné pomocí služby Najít iPhone zjistit jeho polohu. Vymazané zařízení nebude možné dál sledovat. Pokud zařízení po smazání odeberete ze svého účtu, vypne se na něm zámek aktivace. Pak ho bude moct aktivovat a začít používat někdo jiný.
  6. Oznamte ztrátu nebo krádež svého zařízení mobilnímu operátorovi, aby deaktivoval váš účet a aby nikdo nemohl využívat vaše hlasové, textové a datové služby. Vaše zařízení může být kryté zárukou v rámci tarifu vašeho mobilního operátora.

Pokud používáte Rodinné sdílení, může s hledáním zařízení ostatních členů rodiny pomoct kterýkoli člen. Stačí, aby se svým Apple ID přihlásil k iCloudu, a pak už bude moct najít každé zařízení přidružené k danému účtu Rodinného sdílení.

Pokud je vaše ztracené nebo ukradené zařízení chráněné programem AppleCare s krytím krádeže a ztráty, můžete nahlásit případ ztráty nebo krádeže iPhonu.

Co dělat, když je zařízení vypnuté nebo offline?

Pokud je vaše ztracené zařízení vypnuté nebo offline, můžete ho pořád přepnout do režimu ztrátyzamknout ho nebo ho na dálku smazat. Tyto akce se provedou, až se zařízení příště připojí k internetu. Pokud zařízení odeberete ze svého účtu v době, kdy je pořád ještě offline, veškeré neprovedené akce se zruší.

Jak se vypíná nebo ruší režim ztráty?

Režim ztráty vypnete tím, že na ztraceném zařízení zadáte kód. Taky ho můžete vypnout na webu iCloud.com nebo v aplikaci Najít iPhone.

Zařízení – iPhone, iPad, iPod touch:

Přihlašte se do aplikace „Najít iPhone“ na webu iCloud.com a na některém z iOS zařízení. Najeďte do Nastavení > iCloud > Najít iPhone, zde musíte mít aktivní služby „Najít iPhone“ a „Odeslat poslední polohu„. Na iPadu bude to stejné, pouze naleznete v nastavení možnost „Najít iPad„. Překontrolujte nastavení polohových služeb na iOS zařízení můžete pomocí Nastavení > Soukromí > Polohové služby.

Zařízení – Mac:

Povolenou polohovou službu na počítači Mac pomocí: Předvolby systému > Zabezpečení a soukromí > Soukromí > Polohové služby > Systémové služby > Podrobnosti > Najít můj Mac.