Britský regulační orgán pro reklamní kampaň zrušil námitky proti televizní reklamě o kvalitách fotografií iPhone X. V reklamě se tvrdilo, že je iPhone X schopný fotit portréty ve studiové kvalitě. Reklama se začala vysílat v březnu a zobrazovala nové kamery s portrétovým osvětlením s frázemi jako „Portréty ve studiové kvalitě“.



Úřad pro reklamní standardy (ASA) musel prověřit stížnosti dvou diváků, kteří tvrdili, že iPhone X prostě nemůže dosáhnout takové kvality. Že jde o zavádějící informace. ASA však celou věc vyřešila a vlastně utla s tím, že je reklama myšlena tak, že světelné efekty dovedou napodobit portrétní fotografii, když je pořízena ve studiu. V reklamě tedy šlo o kvalitu světelných efektů, nikoli o srovnání celkové kvality fotografií.

V odpovědi společnosti Apple na zjištění poukázala na to, že neexistuje standardní definice „portrétů ve studiové kvalitě“ a že existují „velké rozdíly mezi technikami, vybavením, osvětlením a talenty“, což jí vedlo k pochopení tohoto pojmu jako subjektivní.

Zdroj: macrumors.com