Včera vydaná životopisná kniha „Becoming Steve Jobs“ od dvou novinářů Brenta Schlendera a Ricka Tetzeliho začíná čtenářům odhalovat své řádky. Redaktoři serveru 9to5Mac zveřejnili 5, pro někoho možná, nečekaných informací z nové knihy, která se prodává na iBooks Store (15,99 dolarů) a Amazonu (pro čtečku Kindle za 15,31 dolarů).
1. Jobsův návrat do Applu nezapadal do strategií společnosti
Spekulace o návratu Steva Jobse do Applu říkají, že firma to měla jako součást svého plánu. Jenže kniha „Becoming Steve Jobs“ naznačuje, že Jobs váhal příjmout tuto nabídku a stát se znovu součástí Applu. Během akvizice firmy NeXT měl totiž i konkurenční nabídky.
Avie Tevanian a John Rubinstein, dva chlapíci, kterým Jobs věřil v Applu nejvíce, se shodují, že Jobs neměl v úmyslu stát se generálním ředitelem Applu. Nakonec se ale inspiroval Bobem Dylenem a riskoval i selhání, jelikož v té době byla společnost na pokraji bankrotu. Steve Jobs řekl: „Pokud udělám vše, co bude v mých silách a nevýjde to, bohužel, snažil jsem se co nejlépe.“
2. Gil Amelio, bývalý CEO Applu, se pokusil odkoupit Newton od Applu.
Na konci roku 1998 se Amelio, který byl v té době terčem mnoha vtípků pro svou neschopnost vykonávat pozici generálního ředitel, pokusil koupit všechen majetek divize Newton v Applu. Ta vytvářela PDA zařízení, na kterém se mimochodem podílel i Jony Ive (pro něho tehdy první Apple produkt, který designoval). Jobs tento krok nazval „krutý vtip“.
3. Než se stal Jobs generálním ředitelem, tak byl Tim Cook zodpovědný za dumping desítek tisíc neprodaných a nechtěných Maců na skládky
To bylo ještě předtím, než se počítače firmy Apple začaly recyklovat.
4. Bill Gates přišel se strategií Applu nazývanou Digital Hub
V lednu roku 2000 byl Microsoft na vrcholu své tržní hodnoty a Bill Gates na CESu představil svou vizi vzájemně propojených počítačů nazvanou „Consumer-Electronics-Plus“. Po schůzce s vrcholnými manažery Applu si Steve Jobs Billův nápad oblíbil a dal mu jiné jméno – „Digital Hub“.
Šlo o systém propojení elektronických zařízení, přičemž centrem všeho dění měl být Mac, resp. iTunes, kde se měly zpracovávat data z iPodu, videorekordérů, DVD přehrávačů, telefonů, prostě ze všech digitálních zařízení.
5. Jobsův vztah s médii byl propracovanější než si lidé mysleli
Steve Jobs byl na novináře hodně přísný. Odkazy v knize poznamenávají, že si na ně Jobs nejprve vytvořil názor, zhodnotil jejich pověření debatovat o Apple produktech, a taky jim navodil pocit, že to jsou oni, kdo jsou tázáni. Nakonec si s novináři vytvořil vztah, kdy věděli, že to dělají jen proto, aby zvýšili zájem svých čtenářů.
Autoři knihy také poznamenávají, že Steve měl vždy „postranní motiv“, když s někým hovořil po telefonu.