Apple China Cina Čina Čína logo - iconTim Cook se během úterního oznámení finančních výsledků za 3. fiskální čtvrtletí tohoto roku věnoval také prodeji jablečných produktů v Číně. V rámci oblasti tzv. „Větší Číny“, což zahrnuje Čínu, Hongkong, Macao a Tchaj-wan, se příjem Applu meziročně více než zdvojnásobil. V porovnání se světovým růstem 33% je tento region pro Apple mimořádně atraktivní.



CEO Applu již v minulosti očekával, že se Čína stane pro Apple větším trhnem než Amerika. Kalifornská společnost dosáhla růstu přesně včas, kdy na tom čínská ekonomika nebyla zrovna nejlépe. Síla této východní ekonomiky je nyní v postupném růstu, takže stále můžeme říct, že Čína je rozvojová země. Cook pronesl tuto větu během oznamování finančních výsledků:

„Myslím si, že Čína je fantastickým místem s neuvěřitelnou, bezprecedentní úrovní příležitostí.“

Tim Cook rovněř řekl, že to, co transformuje Čínu je střední třída a ta je stále ještě na vzestupu. V nedávné studii institutu McKenzie byl uveden očekávaný nárůst domácností vyšší střední třídy ze 14 procent na 54% od roku 2012 do 2022. Cook dodal, že v tomto období se právě nacházíme. Právě vyšší střední třída se výraznou mírou podílí na zisku Applu kupováním jablečných produktů. Pokud v budoucnu vzroste počet domácností v této třídě, vzroste i hodnota čínského trhu pro Apple.

V grafu níže můžete sami posoudit, jak je na tom příjem Applu na trzích v jednotlivých oblastech.

Zisk Applu v Číně

Zdroj: 9to5mac.com