Apple byl a doufejme, že i vždy bude spíše společností, která drží svůj systém pevně v rukou a nechce ho jen tak někomu propůjčit. S tím má souvislost i Australská komise pro spotřebitelskou soutěž, která podala žalobu k federálnímu soudu.



Jednalo se o případ, kdy soud kvůli softwarové chybě „Error 53“ (poprvé byla objevená v září 2014 a pokračovala až do března 2016). Apple totiž nechtěl zdarma opravovat iPhone a iPad s touto chybou a jaký byl důvod k neopravení? Neoprávněný zásah neautorizovaného servisu.

Regulátor proto žaluje Apple o zatím neznámou částku. Podle kritiků je smyslem Applu zabránit třetím stranám, aby nemohly poskytovat servis a tím museli zákazníci využít pouze Apple Story nebo Apple Premium Reseller obchody a servisy.

Chyba „Error 53“ způsobovala naprostou nefunčknost zařízení iPhone a iPad.

Zdroj: reuters.com