Příjmy společnosti Apple rostou rychlým tempem a jsou na cestě, aby se v budoucnu staly primárním příjmem společnosti, podle analytičky Katy Hubertové, která sdíllela zprávy s investory Morgan Stanley (prostřednictvím Business Insider).
Huberty se domnívá, že růst tržeb za služby v průběhu příštích pěti let přispěje více než 50% růstu celkových příjmů společnosti Apple. iPhone dosáhne ve stejném časovém období pouze 22 procent růstu výnosů, a to i přesto, že za posledních pět let přispělo k 86 procentnímu růstu výnosů společnosti Apple.
Za posledních několik let Apple poskytl služby, díky svému rychlému růstu. V prvním fiskálním čtvrtletí roku 2018 například služby přinesly 8,5 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 18 procent.
Kategorie služeb zahrnuje iTunes, App Store, Apple Music, iCloud, Apple Pay a AppleCare.
Podle analytičky Huberty jsou tržby za služby zhruba 30 dolarů za zařízení, což bylo před dvěma lety 25 dolarů, to však nemusí být přesným odrazem skutečných výdajů. Většina uživatelů Applu v současné době neplatí za služby, což by mohlo znamenat, že výnosy na jednoho aktivního uživatele jsou mnohem vyšší a „možná dvojnásobné“ jak hodnota 30 dolarů.
Pouze 18 procent z celkové instalovaných zařízení společnosti Apple se přihlásilo k placeným službám Applu, což znamená, že existuje mnoho potenciálu pro růst opakujících se zdrojů příjmů. Apple Music, iCloud a Apple Pay jsou všechny služby, ve které Huberty věří, že dosud nebyly plně zpeněženy.
Apple Music jako příklad zaznamenalo od svého uvedení značný nárůst a nyní se může pochlubit více než 36 miliony předplatitelů. Pouze 2,9 procent zákazníků Applu se však přihlásilo k odběru. Použití Apple Pay je také nízké, a to i přesto, že je k dispozici ve více než 50% prodejních míst ve Spojených státech, ale je tu u zbytek světa.
Jak Tim Cook často říká, kategorie služeb Apple již dosáhla velikosti společnosti Fortune 100 a společnost Apple si stanovila za cíl zdvojnásobit tržby za služby v roce 2016 do roku 2020, což je cíl, který se společnosti daří.