Tento týden Facebook sdílel blogový článek s informací o tom, že  chystá zavést efektivnější ochranu soukromí, a to v souladu s obecným nařízením Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR). V platnost vstoupí přesně 25. května.



Zavedení tohoto balíčku proběhne v Evropě už tento týden, ale do všech zemí se bude dostávat postupně v určitém časovém rozvrhu. Jak to bude vypadat? Facebook se vás bude jednoduše ptát na určité věci, jako například, zda chcete vypnout reklamy. Pokud budete sdílet nábožensko/politické témata, budete dotázání, zda tak skutečně chcete učinit.

Zahrnuty budou partnerské data, jako jsou webové stránky a aplikace, které využívají obchodní nástroje. Budou se moci rozhodnout, zda chtějí, aby společnost Facebook využívala data od jejich partnerů a zobrazila jim tyto typy reklam nebo ne.

Rozpoznávání obličeje bylo na Facebooku ve většině částí světa funkční po dobu šesti let. Tak se dalo zabránit, zda někdo jiný využívá cizí profil. Funkce se v EU a Kanadě vrátí, ale v režimu off. Sami si budete moci zvolit, zda o ní máte zájem či nikoli.

Zdroj: macrumors.com