Když generální ředitel společnosti Facebook Mark Zuckerberg minulý týden svědčil před kongresem o probíhajícím skandálu společnosti Cambridge Analytica, byl položen dotaz jaký druh dat Facebook shromažďuje od lidí, když používají různé aplikace.



Zuckerberg slíbil, že se o tomto tématu podělí více později a dnes společnost Facebook splnila tento slib a zveřejnila podrobný článek o tom, jaké údaje získává z aplikací a webových stránek třetích stran. Facebook má několik plug-inů a nástrojů, které umožňují shromažďovat údaje o uživatelích, i když nepoužívají Facebook, včetně sociálních pluginů (tlačítka To se mi líbí a Sdílet), přihlašovací údaje na Facebook (což vám umožní přihlásit se ke službám s účtem Facebook) , Facebook Analytics a Facebook reklamy (umožňuje aplikacím a webovým stránkám zobrazovat reklamy od inzerentů Facebooku, spouštět reklamy a měřit efektivitu reklamy).

Facebook říká, že kdykoli použijete aplikaci nebo webovou stránku, která má jeden z těchto nástrojů nainstalován, společnost obdrží informace, i když jste odhlášeni z Facebooku nebo na něm nemáte účet. Informace shromažďované offline se používají k vylepšování reklam, kdy Facebook přijímá data, která zahrnují adresu IP, prohlížeč, operační systém, apod. Facebook poskytuje podrobné informace o tom, jak se používají údaje shromážděné z každého z těchto nástrojů:

Sociální pluginy a Facebook Přihlášení. „Používáme vaši adresu IP, informace o prohlížeči a operačním systému a adresu webové stránky nebo aplikace, které používáte. Například znalost vaší IP adresy nám umožňuje zobrazit vám Facebook ve vašem jazyce. Soubory cookie a identifikátory zařízení nám pomáhají zjistit, zda jste přihlášeni, což usnadňuje sdílení obsahu nebo používání Facebooku pro přihlášení do jiné aplikace.“

Facebook Analytics. „Služba Facebook Analytics poskytuje webům a aplikacím data o tom, jak jsou používána. Adresy IP nám pomohou vypsat země, ve kterých lidé používají aplikaci. Informace o prohlížeči a operačním systému nám umožňují poskytnout vývojářům informace o platformách, které lidé používají pro přístup k jejich aplikaci. Soubory cookie a další identifikátory nám pomáhají počítat počet návštěvníků. Také nám pomáhají rozpoznat, kteří návštěvníci jsou uživatelé Facebooku, abychom mohli poskytnout informace, jako je věk a pohlaví, o osobách, které tuto aplikaci používají.“

Reklamy. „Umožňuje ostatním webům a aplikacím zobrazovat reklamy od inzerentů Facebook. Když obdržíme žádost o zobrazování reklamy, musíme vědět, kam ji poslat. Soubory cookie a identifikátory zařízení nám pomáhají zjistit, zda osoba používá Facebook. Pokud tomu tak je, můžeme jim zobrazit reklamu na jeden z těchto webů.“

Zvyky používání aplikací a webových stránek se také používají k určení obsahu a reklam zobrazovaných na Facebooku. Osoba, která navštíví spoustu sportovních stránek, například uvidí příběhy a reklamy, které se týkají sportu. Chcete-li řídit data, která společnost Facebook shromažďuje, můžete zakázat možnost, která ostatním aplikacím a webovým stránkám umožňuje využívat vaše zájmy ve Facebooku k poskytování reklam.

Zdroj: macrumors.com