Generální ředitel společnosti Facebook Mark Zuckerberg odmítl argument, že společnosti bez reklamního modelu jsou lepší. CEO společnosti Apple, Tim Cook před pár dny řekl: „Myslím si, že tato situace je tak hrozná a stala se tak velkou, že je pravděpodobně zapotřebí nějaká dobře vytvořená regulace,“ uvedl Cook poté, co byl požádán, zda by použití dat mělo být omezeno ve světle incidentu Facebooku.



Obchodní model Applu se primárně zaměřuje na prodej produktů, jako jsou iPhony a iPady, zákazníkům, spíše než na cílení uživatelů s reklamním založením na jejich osobních informacích. Facebook je na druhé straně bezplatná služba, která se spoléhá na výnosy z reklamy.

Cook, který řekl, že společnost Apple považuje soukromí za „lidské právo„, se domnívá, že Facebook by neměl mít možnost shromažďovat tolik informací, kolik jich aktuálně má.

Zuckerberg tvrdil, že Facebook je „přímo v centrále firem, které tvrdě pracují na tom, aby na vás vydělaly a Facebook poskytoval bezplatnou službu, kterou by mohli všichni využít,“ neznamená to, že se společnost nestará o lidi.

Úplné znění:

CEO společnosti Facebook, Mark Zuckerberg uvedl: „Víte, tento argument se mi zdá, že když to neplatíte, nemůžeme se o vás starat, být nesmírně glib. A vůbec ne v souladu s pravdou. Skutečností je, že pokud chcete vytvořit službu, která pomáhá spojit každého ve světě, pak je spousta lidí, kteří si nemohou dovolit zaplatit. A proto, stejně jako u mnoha médií, má reklamní model podporovaný jediný racionální model, který může podpořit budování této služby a oslovit lidi. 

To neznamená, že nejsme primárně zaměřeni na službu lidí. Myslím, že asi kvůli nespokojenosti našeho obchodního týmu kdee dělám všechna naše rozhodnutí založená na tom, co bude záležet na naší komunitě, a mnohem méně se zaměří na reklamní stránku obchodu. 

Ale pokud chcete vytvořit službu, která slouží nejen bohatým lidem, tak potřebujete něco, co si lidé mohou dovolit. Myslel jsem, že Jeff Bezos měl v tomto Kindle vynikajícím výrokem několik let. Řekl: „Existují společnosti, které tvrdě pracují, aby vám nabízely víc, a existují společnosti, které tvrdě pracují na tom, aby vás vybíraly méně.“ A na Facebooku jsme přímo v centrále firem, které tvrdě pracují, bezplatná služba, kterou může každý použít. 

Vůbec si nemyslím, že to znamená, že se o lidi nestaráme. Naopak, myslím si, že je důležité, abychom všichni dostali Stockholmský syndrom a nechali společnosti, které tvrdě pracují, aby vás obvinily, aby vás více přesvědčili, že na vás ve skutečnosti záleží. Protože mi to zní směšně.

Zdroj: macrumors.com, 9to5mac.com