Firma Brand Financese sestavila žebříček nejcennějších značek za rok 2018, ve kterém bylo obsaženo 500 amerických firem. Apple dosáhl druhého místa. Google klesl z prvního místa na pozici třetí a Amazon povýšil z třetího místa na první.
Brand Finance hodnotí, které značky jsou „nejsilnější a nejcennější na všech trzích“. Patří sem „Podniková hodnota“, „Značková obchodní hodnota“, „Příspěvek značky“ a „Hodnota značky“. Odborníci pak kombinují tento index s indexem „Brand Strength“, který počítá skóre ze 100 na základě tří faktorů: marketingové investice, vlastní účast a výkonnost podniku.
Celkově výzkumníci zjistili, že výsledky roku 2018 dokazují, že společnosti v odvětví technologií „upevnily svou pozici absolutních lídrů na trhu“. V první řadě Amazon povýšil svoji značku o 42% v letošním roce na 150,8 miliardy dolarů a předběhl stacionární spot Apple na druhém místě. Přestože se společnost nepohybovala, zvýšila hodnotu své značky o 37% na 146,3 milionů dolarů.