Sdílejte

Rozšířená realita se stává velkou částí nových systémů iOS. Ani letos svému ARKitu nezapomněl Apple na WWDC věnovat nemálo času. Jde tak vidět, že Apple skutečně toto odvětví zajímá a má snahu jej v budoucnu ještě více rozvíjet. ARKit je již nyní stabilní platforma pro budování aplikací podporujících rozšířenou realitu. Jak si ale poradí v pomyslném souboji s ARCore od Googlu? To se rozhodli otestovat redaktoři serveru Apple Insider.



Redaktoři otestovali oboje AR platformy na dvou pomyslných vlajkových lodích – iPhonu X a na opačné straně na Samsungu Galaxy S9. Testovány byly hned na několika aplikacích i hrách, mezi kterými nechyběl například IKEA Place, Insect Invaders, Kings of Pool a některé měřící aplikace. Výsledek?

Galaxy S9 měla skoro ve všech testovaných aplikacích i hrách problém s rozpoznáním velkých ploch, zatímco iPhone X stejné plochy rozpoznal téměř instantně a bez jakéhokoliv problému. A když se sken plochy na Galaxy S9 povedl, sledování objektů potom naprosto selhalo. Z celého seznamu testovaných aplikací a her, kterých bylo celkem 9, fungoval ARCore správně v podstatě jen ve dvou. Pokud se to však povedlo, vše již fungovalo jak mělo včetně správného vykreslování stínů. Na celé video testů se můžete podívat níže.