Spotify dnes zveřejnilo výsledky za 2. čtvrtletí roku 2018. Druhé čtvrtletí bylo zakončeno počtem 83 milionu předplatitelů a 180 milionu aktivních uživatelů měsíčně. Celkové číslo aktivních uživatelů je počítáno i se zákazníky, kteří využívají službu zdarma s poslechem reklamy.



Spotify má dvojnásobný počet předplatitelů než Apple Music, to naposledy publikovalo 40 milionu předplatitelů. Apple však jasně vede v rychlosti růstu, tam Spotify začína stagnovat.

Spotify neprozradilo kolik milionů předplatitelů pochází z USA, ale uvedlo, že 31 procent ze 180 milionu aktivních uživatelů měsíčně pochází ze Severní Ameriky. To představuje přibližně 56 milionů předplatitelů. Svůj růst předplatitelů přiřazuje hlavně rodinnému balíčku a balíčku Spotify + Hulu.

Co je však překvapivé, že i když své tržby Spotify zvýšilo meziročně o 26 procent na 1,27 miliard eur, tak stále nedosahuje zisku a zaznamenává provozní ztrátu ve výši 91 milionů eur a čistou ztrátu ve výši 394 milionů eur za poslední čtvtletí. Tyto výdaje jsou hlavně za marketingové kampaně, aby zůstal společnosti Spotify náskok před Apple Music. Vysoké poplatky pro nahrávací labely a umělce jsou stále překážkou pro čistý zisk Spotify.

Zdroj: macrumors.com