V průběhu tohoto týdne se ven dostala zpráva informující o výdělcích App Storu. Ty jsou podle posledních informací přibližně dvojnásobné, než které zaznamenává konkurenční Obchod Play (Play Store) na Androidu. A to i přes to, že z Play Storu uživatelé za stejnou dobu stáhli přibližně dvakrát více aplikací.
Nový průzkum společnosti Creative Strategies prozkoumal hlouběji, jak uživatelé obou systému využívají své obchody s aplikacemi. Výzkum byl složen z 800 odpovědí uživatelů smartphonů v USA. Výsledek? 20% iOS uživatelů projíždí App Storem denně, dalších 32% pak alespoň každý týden. Na druhé straně z Android uživatelů prohlížejí Play Store denně jen 9% a 21% se tam pak podívá alespoň jednou do týdne.
Co se může zdát jako překvapení je, že funkce samotného vyhledávání v App Storu není tolik populární. Pouze 16% dotázaných odpovědělo, že pro získávání aplikací používají vyhledávání. Většinu relevantních aplikací tak uživatelům doporučí samotný systém App Storu, což je pro Apple rozhodně přínosné. Průzkum dále popisuje, že 35% uživatelů používá vyhledávání občasně, ale spíše se uchylují ke Googlu k vyhledání aplikací, které potřebují.
A když dojde na rozhodnutí, kterou aplikaci si vybrat, 38% iOS uživatelů spoléhá více na vlastnosti aplikace, než na to, jaké má recenze. Naopak 44% Android uživatelů dává spíše na recenze, než na to, co jim aplikace dokáže nabídnout. Když poté dojde na utrácení peněz, ani jedna strana nevyslovila přímý nesouhlas s nákupy v aplikacích. 56% iOS uživatelů a 64% Android uživatelů přímo sdělilo, že se k nákupu necítí nuceni. Uživatelé však vyslovili jistý nesouhlas s předplatnými. 54% iOS uživatelů a 47% Android uživatelů odpovědělo, že by raději uvítali jednorázovou platbu před předplatným.
Skoro polovina (46% iOS uživatelů) by potom bylo pro odstranění reklam v aplikacích formou nákupu v aplikaci. K tomuto názoru se přidalo i 38% uživatelů telefonů se systémem Android. Skutečný rozdíl se však nachází v procentu aplikací a předplatných, které uživatelé mají. 45% dotázaných iOS uživatelů tvrdilo, že používá minimálně 5 placených aplikací, nebo aplikací používajících předplatné. Na druhé straně, pouze 19% uživatelů Android telefonů odpovědělo na stejnou otázku.