Apple se formálně omluvil uživatelům v Číně za hacking některých čínských účtů v řadě phishingových podvodů, které minulý týden zasáhly tuto zemi. Úspěšné útoky typu phishing používaly ukradené identifikátory Apple ID pro získání přístupu k finančním prostředkům zákazníků.



Ve svém prohlášení sdíleném dnes v Číně Apple uvedl: „Hluboce se omlouváme za nepříjemnosti, které byly našim zákazníkům způsobeny v důsledku těchto podvodů typu phishing“, uvedl The Wall Street Journal.

Minulý týden se objevily zprávy o Čínské mobilní platební společnosti Alipay a WeChat, které hásily, že hackeři jsou schopní odcizit neznámé množství peněz z účtů za použití ukradených Apple ID. Někteří uživatelé údajně ztratili až 2000 juanů (288 USD), tedy 6400,- Kč.

Podle nového prohlášení Applu tyto oběti nepoužívaly dvoufaktorovou autentizaci, což usnadnilo hackerům přístup k jejich účtům. Apple nepotvrdil, kolik uživatelů bylo v Číně postiženo, kolik peněz bylo celkově ukradeno, nebo jak hackeři získali přístup k dotyčným Apple ID. 

Společnost znovu upozorňuje všechny uživatele k tomu, aby používaly dvoufaktorovou autentizaci na svých účtech.