V posledních čtyřech letech se společnosti Apple podařilo výrazně snížit podíl podvodů s opravami souvisejících s iPhone ve svých Apple Stoŕe v Číně, informuje Wayne Ma. Zpráva vychází z rozhovorů s více než deseti bývalých zaměstnanců Apple, kteří mluvili pod podmínkou anonymity.



V roce 2013 společnost Apple uvedla, že objevila vysoce sofistikovaný systém podvodů, v němž organizovaní zloději koupili nebo ukradli iPhone, odstranili cenné součásti, jako je procesor nebo logická karta, vyměnili ho za falešné součásti a vrátili „rozbité“ iPhony, aby obdrželi náhradu a mohli ho prodat. Podvodníci najímali lidi, aby předstírali, že jsou zákazníci, aby vrátili „poškozené“ zařízení. Jakmile byly telefony vyměněny, tito lidé předali nové telefony podvodníkům a dostali zaplaceno. Zpráva tvrdí, že většina těchto podvodů vzniká v Shenzhenu, jižním čínském městě známém jako ohnisko pro zločinecké organizace kvůli blízkosti gangů v nedalekém Hongkongu. Shenzhen je také největší výrobní základna pro elektroniku na světě, kde sídlí mnoho dodavatelů Apple jako Foxconn.

Zpráva uvádí, že když se v listopadu 2012 otevřel první obchod Apple Store v Shenzhenu, požadavky na opravy a výměnu, se v prvních šesti měsících zvýšily z 200 na více než 2 000, což je téměř třikrát více než v Apple Fifth Avenue v New Yorku v té době. Zpráva uvádí, že zaměstnanci Genius Bar vyměnili rozbité iPhony za nové, pokud neobjevili záměrně poškození, ale jak problém začal mít významný dopad na finance Apple, v miliardách, společnost začala podnikat další kroky. V souvislosti s rizikem veřejného odporu a negativní publicity ve státních médiích Apple spustil online systém vyžadující důkaz o vlastnictví a později vyvinul diagnostický software umožňující zaměstnancům rychle detekovat falešné části iPhonů.

Zdroj: macrumors.com