Aplikace založené na předplatném se v posledních letech stávají neuvěřitelně oblíbenými v systému iOS a TechCrunch dnes zkoumá různé taktiky, které používají někteří vývojáři, aby přinutili uživatele k tomu, aby souhlasili s předplatným aplikace.
Ve svém výzkumu společnost TechCrunch zjistila, že aplikace, které tuto strategii používají nejvíce jsou určité nástroje, které nabízejí funkce, které lze obecně najít zdarma, a přesto se řadí mezi nejlepší aplikace v App Store. Mezi takové patří například Scanner, výnosy z této aplikace jsou zhruba 14,3 milionů dolarů ročně. Strategie těchto vývojářů spočívá v tom, že klepnutím na jakoukoliv položku v aplikaci budete neustále vyzváni k odběru předplatného nebo se předplatné po zkušební době obnoví automaticky.
Aplikace, která tuto strategii zneužívala je Weather Alarms, která byla tento týden z App Store odstraněna společností Apple, poté, co TechCrunch poukázala na praktiky vývoářů. Uživatelé souhlasili s bezplatnou zkušební verzí, která je pak automaticky převede na placenou verzi, která stojí až 20 dolarů za měsíc. Jak poznamenává TechCrunch, mnohé z těchto problémů pocházejí z toho, že uživatelů nečtou malé písmo, ale mnozí vývojáři říkají, že tento typ taktiky nemá dobrý vliv na kvalitu App Store jako celku. David Barnard, vývojář Weather Atlas a Launch Center Pro sdělil: „Zhoršuje to důvěru v App Store, což nakonec ubližuje Apple a poctivým vývojářům.“