Není žádným tajemstvím, že společnost Facebook sbírá neuvěřitelné množství dat u všech svých uživatelů (a někteří ani tuto službu nepoužívají), ale to, co může být překvapením, je, jaká podrobná a důvěrná jsou některá data.
The Wall Street Journal se podíval na některé aplikace v systému iOS, které poskytují data Facebooku, přičemž tyto informace se pak používají pro reklamní účely. Aplikace Flo Period & Ovulation Tracker, která má 25 milionů aktivních uživatelů, informuje Facebook, když má uživatel v úmyslu například otěhotnět. Realtor.com mezitím poskytuje službě Facebook polohu a cenu zboží, které uživatel prohlížel. With Flo tvrdí, že neposílá takové citlivé údaje, ale dělá to úplně stejně. Mnoho z těchto aplikací odesílá tato data bez jakéhokoli vědomí uživatele, podle testování The Wall Street Journal. Facebook shromažďuje data z aplikací, i když není použitý účet Facebooku pro přihlášení do aplikace. Aplikace sdílí tato data a využijí nástroje Facebooku pro analýzu, které jim umožňují přesněji zaměřit reklamy na své uživatele.
Uživatelé mohou vypnout cílenou reklamu na Facebooku, ale nemají žádnou možnost, jak zabránit aplikacím tajně odesílat nashromážděná data. Facebook uvedl, že některé sdílení dat, které společnost The Wall Street Journal odhalila, porušuje její obchodní podmínky a požádala tyto aplikace, aby zastavily odesílání těchto údajů. Wall Street Journal hovořil s mluvčím společnosti Apple, který uvedl, že její pokyny pro App Store vyžadují, aby aplikace získaly souhlas uživatele ke sběru dat. Nejméně 11 ze 70 aplikací testovaných The Wall Street Journal odesílalo citlivé údaje uživatelů na Facebook, včetně šesti z top 15 aplikací pro zdraví a fitness.