Během posledního měsíce jsme se dozvěděli, že společnost Apple připravuje službu Apple News, která poskytuje měsíční poplatek za zpřístupnění zpravodajského obsahu a časopisů. Jak je to chápáno, Apple si ponechá 50 % všech příjmů z předplatného a druhá polovina příjmů bude rozdělena mezi vydavatele.
Apple uvedl, že spouští službu v březnu, ale navzdory tomu, že vydavatelé časopisů údajně uzavřeli dohodu o příjmech 50/50, ostatní zprávy naznačují, že společnost má problémy s vyjednáváním o finančních podmínkách s vydavateli zaměřenými na zprávy.
Nová zpráva nabízí další pohled na problémy, se kterými se vydavatelé na platformě neustále potýkají. Mnohé z těchto problémů snižují jejich větší závislost na příjmech z reklamy a jakým způsobem chce fungovat Apple News je neodmyslitelně neslučitelné s tradičními strategiemi prodeje na internetu.
Vydavatelé mají potíže s prodejem Apple News kvůli omezenému uživatelskému cílení platformy, která neumožňuje použití dat třetích stran nebo adres IP a neschopnost sladit současné obchodní strategie, které se opírají o programovou reklamu (něco Apple News dokonce zakazuje).