Během uplynulých dvou desetiletí se společnost Apple dokázala naučit s rychle se rozvíjející, inovující schopností využívat stávající technologie a vytvářet nové výpočetní formy, které si zachovají svůj vliv na obchodně úspěšných a strategicky důležitých trzích. Tato vítězná strategie minulosti se jeví jako nejvhodnější pro budoucnost počítačů.



DC, Gartner a další firmy se pokoušely minimalizovat skutečnou pozici společnosti Apple v průmyslu s PC, což ukazuje, že Apple je jen malým hráčem ve výpočetním průmyslu, na němž převládají společnosti HP, Lenovo a Dell. Ty jsou tvořeny přidáním všech počítačů, které si jiní výrobci sestavují.

Nicméně skutečnost spočívá v tom, že Apple má jedinečnou schopnost převzít svou konvenční platformu Mac a zjednodušit ji do dostupnějšího a široce použitelného iPadu dramaticky vyplatit jak na spotřebitelském, tak i na podnikovém trhu.

Je to také něco, co PC soupeři nebyli schopni úspěšně udělat. Během uplynulých čtyř čtvrtletí Apple prodal 61,74 milionu iPadů a počítačů Mac, což z něj činí vůdce v dodávkách PC kusů, před ostatními dodávkami 57,16 milionu  HP.

Apple také přinesl větší zisky v rámci PC, což mu umožnilo investovat miliardy, aby radikálně zvýšil vlastní platformy macOS a iOS. V budoucnu bude vyšší prodej, tržby a zisky společnosti Apple z prodeje osobních počítačů stále usnadňovat inovace ve výpočetním prostoru společnosti Apple, zatímco společnosti HP, Lenovo, Dell a další budou nadále přetrvávat, čekat na Microsoft a Intel a jejich budoucnost.