Společnost Apple dnes navrhla novou funkci Safari nazvanou Ochrana osobních údajů a zachování reklamy kliknutí na odkaz, které umožní inzerentům měřit účinnost svých reklamních kampaní na webu, aniž by to ohrozilo soukromí uživatelů.



Inženýr společnosti WebKit John Wilander ve svém příspěvku na blogu vysvětluje, že přiřazení kliknutí na reklamu bylo tradičně prováděno pomocí souborů cookie a tzv. „Sledovacích pixelů“, což umožňuje inzerentovi i webu, na kterém byla reklama umístěna, vědět, kdy někdo kliknul na reklamu a později něco zakoupili.

Wilander říká, že tradiční způsob přiřazování kliknutí nemá žádný praktický limit pro data, což umožňuje úplné sledování uživatelů pomocí cookies. 

Společnost Apple proto navrhla moderní řešení, které neumožňuje sledování uživatelů na různých místech, ale poskytuje prostředky pro měření účinnosti online reklam. Tato funkce je zabudována do samotného prohlížeče a běží na zařízení, což znamená, že dodavatel prohlížeče nevidí žádná z reklamních dat.