Kontroverzní plán Facebooku umístit do aplikace WhatsApp reklamy byl zrušen, podle nové zprávy zveřejněné dnes z The Wall Street Journal. WhatsApp v posledních měsících rozpustil tým, který měl za cíl najít nejlepší způsoby, jak integrovat reklamy do služby.
Společnost měla plán zpeněžit WhatsApp již poté, co v únoru 2014 tuto aplikaci zakoupila za 22 miliard USD. Spoluzakladatel WhatsApp Jan Koum a Brian Acton neustále ustupovali proti těmto plánům. Před jejich odchodem změnili smluvní podmínky WhatsApp tak, aby výslovně zakazovaly zobrazování reklam v aplikaci, což podle zdrojů WSJ komplikovalo společnosti Facebook tak učinit. Facebook v minulosti změnil smluvní podmínky svých platforem, ale zavedení reklam v aplikaci WhatsApp by vyžadovalo formální oznámení uživatelům, což by pro Facebook představovalo potenciální problém. Přesto se Facebook zcela nevzdal vkládání reklam do aplikace WhatsApp a údajně je plánuje přidat do funkce statusu. Status umožňuje uživatelům vytvářet krátkodobé příspěvky podobné Instagramovým příběhům.