Vše začalo bohulibou myšlenkou Martina Šalka a Petra Ayeboua, že je potřeba udělat něco pro ztracená zvířata a jejich majitele. Chtělo to vytvořit aplikaci, která na trhu zatím chybí a může být důležitou součástí při hledání zaběhnutých mazlíčků. Této úlohy se zhostili vývojáři z Dactyl Group.



Vše začalo analýzou

Jako první jsme se zamysleli nad nápadem klienta a pořádně ho nasáli. Zároveň jsme zvážili všechny možnosti, jak se dá vývoj této mobilní aplikace uchopit. Abychom si trochu pomohli, začali jsme analýzou konkurence. Při té jsme k našemu překvapení zjistili, že podobná mobilní aplikace v České ani Slovenské republice zatím neexistuje.

Jak jsme připravovali drátěný model mobilní aplikace

Na základě poznatků, které jsme získali analýzou, jsme začali připravovat náčrty drátěných modelů aplikace. Na těchto jednoduchých náčrtech jsme si ověřili naše předpoklady, co majitelé mazlíčků budou v aplikaci potřebovat. Navázali jsme vytvořením komplexních drátěných modelů a funkčních prototypů jednotlivých částí mobilní aplikace.

 

Při tom nám pomohla aplikace Figma, díky které jsme ušetřili čas při přípravě prototypu i při samotném návrhu grafiky uživatelského prostředí. Tak se nám v krátkém čase podařilo drátěný model převrátit do plně interaktivního prototypu.

Nechybělo ani testování a hloubkové rozhovory

V rámci analýzy jsme vytvořili persony, které nám v této fázi společně s user flows a drátěným modelem pomohli se sestavením scénářů, které pokryly všechny hlavní případy využití aplikace. Vybrali jsme 10 účastníků, kteří se díky scénářům naprosto vžili do skutečných uživatelů aplikace.

 

Tito pozvaní lidé testovali prototyp na mobilním telefonu v rámci aplikace Figma. Během jejich počínání jsme nahrávali obrazovku a v místnosti jsme umístili i mikrofon a kameru, která snímala reakce účastníků. Kromě toho byl v místnosti vždy jeden pozorovatel, který zaznamenával každý další detail a zadavatel úkolů. Všechny tyto informace nám později pomohli při vyhodnocování testování.

Další fází byly hloubkové rozhovory s našimi účastníky. Zde jsme se dozvěděli proč a jak by konkrétní lidé s aplikací pracovali a na základě toho vzešly nové nápady na funkce pro mobilní aplikaci Yaga.

Návrh brandu a přátelská grafika

Logo i brand mělo vystihovat několik hodnot, na kterých si aplikace Yaga zakládá. Museli jsme spojit motivy obojku, polohy, lásky a samotný brand. Vzešlo nám tmavě oranžové logo, které vystihuje optimismus, přátelství a úspěch. Jako nejlepší jsme vybrali font Barlow, který je díky svým zaobleným hranám zároveň hravý i profesionální.

Společně s návrhem Yaga brandu vznikala i grafika celé mobilní aplikace. V této fázi byl důležitý moodboard, protože nám byl inspirací pro některé části brandu i uživatelského rozhraní. Stejně jako při vytváření drátěného modelu a prototypu jsme využili aplikaci Figma. Prototyp nám posloužil jako základ pro grafický návrh, a i zde nám to ušetřilo velké množství času při vývoji samotné aplikace.

Aplikace, která zachraňuje

Tvorba mobilních aplikací pro iOS nebo Android je naším denním chlebem už 6 let. Každá nová aplikace je pro nás důležitá a věnujeme se jí naplno. Stejně tak tomu bylo i u mobilní aplikace Yaga.

Zároveň nás velmi těší, že jsme pracovali na něčem, co má smysl a pomůže k záchraně zvířat a šťastnému setkání majitelů s jejich zvířecími parťáky.

PR článek