Nová studie zjistila, že aplikace TikTok je u dětí téměř stejně populární jako YouTube. Analýza 60 000 rodin v USA, Velké Británii a Španělsku zjistila, že děti ve věku 4–15 let tráví 80 minut denně sledováním videí v aplikaci TikTok.



To je jen o pět minut méně, než tráví sledováním YouTube. Data byla shromážděna prostřednictvím aplikace pro rodičovskou kontrolu, která sleduje, které aplikace používají děti, a na jak dlouho a předkládá zprávy rodičům. Data pokrývají období od února 2019 do dubna 2020. Děti také dále používají aplikace jako Netflix a mobilní hry jako Roblox. Děti ve věku od 4 do 15 let nyní tráví průměrně 85 minut sledováním videí na YouTube ve srovnání s 80 minutami denně strávenými na TikTok. Děti nyní sledují dvakrát tolik videí denně než před čtyřmi lety. Je to navzdory skutečnosti, že hlavní aplikace YouTube je určena pro uživatele ve věku 13 a více let. Zatímco YouTube vytvořil aplikaci YouTube Kids pro děti mladší 13 let, většina z nich místo toho i nadále používá standardní aplikaci. Pokud jde o hry, Roblox se ukázal jako největší hit. Do února letošního roku ji většina dětí použila.