Apple je žalován za údajné odmítnutí pomoci lidem, kteří se stali obětí podvodů s dárkovými kartami iTunes, podáno bylo 11 žalob. Apple tvrdí, že neexistuje způsob, jak uživatelům vrátit peníze za tyto karty.



Mnoho různých druhů podvodníků po vás chce, abyste zaplatili dárkovými kartami. Někdo by vám například mohl zavolat a tvrdit, že vybírá zpět daně nebo pokuty. Volající by mohl říci, že je z technické podpory a žádá peníze za opravu vašeho počítače nebo, že je váš příbuzný a je v nouzi a právě teď potřebuje peníze. Všichni však chtějí, abyste okamžitě poslali peníze. Jakmile si koupíte kartu, volající pak bude požadovat číslo dárkové karty a PIN ze zadní strany karty. Tato čísla jim umožňují okamžitě získat peníze, které jste na kartu vložili. A jakmile to udělají, podvodníci a vaše peníze jsou pryč, obvykle beze stopy. Podvodníci obvykle kupují výrobky vysoké hodnoty, které poté prodávají.

Soud tvrdí, že Apple říká obětem podvodů, že neexistuje nic, co by bylo možné udělat, jakmile jsou peníze utraceny, to však není pravda. Ve skutečnosti Apple drží 100% výdělků po dobu 4-6 týdnů. Během této doby je společnost schopna vrátit 100% hodnoty karty. Převážná většina obětí nehlásí podvod Federální obchodní komisi (dále jen „FTC“). Přesto i omezené podvody s dárkovými kartami iTunes nahlášené FTC v letech 2015–2019 přesahují 93,5 milionu dolarů. Mnoho obětí podvodů jsou starší lidé, takže tři z jedenácti žalob obviňují Apple z porušení zákonů určených k ochraně starších lidí před finančními podvody.