V roce 2014 jsme vysvětlovali užitečnost klíče zotavení pro Apple ID. V té době to bylo další preventivní opatření, které jste mohli podniknout proti zablokování vašeho účtu a ztrátě přístupu.
Apple ukončil klíče zotavení, když přešel na chytřejší proces dvoufaktorového ověřování, než je zavedl v nové podobě v systému iOS 14. Momentálně byste je však neměli aktivovat. Apple aktualizoval nezbytné části iOS, iPadOS a macOS, aby vám umožnil nastavit klíč zotavení. Ale týdny po vydání iOS 14 a iPadOS 14 zůstávají weby podpory a aplikace Apple Support zastaralé, přestože byly aktualizovány různé dokumenty podpory, aby byly správně vysvětleny některé podrobnosti o tom, jak má fungovat. Klíč nyní funguje jiným způsobem. Nejprve, pokud povolíte klíč zotavení, budete jej muset použít, pokud budete někdy potřebovat resetovat heslo Apple ID.
Za normálních okolností můžete změnu schválit z jednoho ze svých důvěryhodných zařízení, ale pokud aktivujete tento klíč, potřebujete nejen důvěryhodné zařízení, ale také tento klíč. Ztratíte klíč a nemůžete resetovat heslo. Toto varování není momentálně nikde uvedeno, což by mohlo některé uživatele zmást. Nemůžete totiž ani obnovit klíč zotavení, pokud jej ztratíte. Klíč se zobrazuje pouze jednou. Apple si uchovává zašifrovanou formu kódu a neexistuje žádný způsob, jak získat původní klíč, pokud jste si jej nenapsali, nebo jej ztratili. Pokud ztratíte přístup ke svým důvěryhodným zařízením v důsledku ztráty, krádeže nebo přírodní katastrofy, váš účet Apple ID ztratíte.