Pokud si myslíte, že má váš Mac hardwarový problém, můžete pomocí nástroje Diagnostika Apple určit, který komponent by to mohl způsobovat. Nástroj může také navrhnout, co byste měli podniknout dále.



Než použijete nástroj Diagnostika Apple, ujistěte se, že je váš Mac vypnutý (na liště nabídky vyberte   -> Vypnout) a poté odpojte všechna externí zařízení kromě klávesnice, myši, displeje a veškerého ethernetového připojení, pokud je máte. Ujistěte se, že je váš Mac připojen k napájení, a pak postupujte podle níže uvedených kroků.

Na Macu s čipem M1

  • Zapněte Mac a při spouštění podržení tlačítko pro zapnutí.
  • Jakmile se zobrazí okno možností spuštění, uvolněte tlačítko pro spuštění (uvidíte ikonu disku a ikonu ozubeného kola s názvem Možnosti).
  • Stiskněte kombinaci kláves Command-D na klávesnici.

Na Macu s čipem Intel

  • Stisknutím tlačítka napájení zapněte Mac, poté ihned po spuštění Macu stiskněte a podržte klávesu D.
  • Uvolněte klávesu D, když uvidíte ukazatel průběhu nebo jste vyzváni k výběru jazyka.
  • Po provedení výše uvedených kroků se na vašem Macu začne spouštět nástroj Diagnostika Apple. Po dokončení testování vašeho počítače se zobrazí výsledky, včetně jednoho nebo více referenčních kódů, které vám pomohou identifikovat potenciální problémy (další informace o referenčních kódech najdete na stránce podpory společnosti Apple).