Podle nových údajů, které dnes sdílí Canalys, si společnost Apple nadále udržuje dominantní postavení na trhu s tablety díky pokračujícímu růstu prodeje iPadů po celý rok 2020.



Společnost Apple prodala během čtvrtého čtvrtletí roku 2020 odhadem 19,2 milionu iPadů, což představuje nárůst o 40 procent. Pokud jde o podíl na trhu, společnost Apple  má 36 procent, což je téměř dvojnásobek tržního podílu jejího dalšího nejbližšího konkurenta, společnosti Samsung. Samsung má 19% podíl na trhu a během čtvrtletí prodal odhadem 9,9 milionu tabletů. Společnost Amazon prodala odhadem 6,5 milionu tabletů s 12 procentním podílem na trhu, zatímco Lenovo prodal 5,6 milionů a Huawei 3,5 milionu. Apple posílil svoji dominanci na trhu tabletů, přičemž prodej vzrostl o 40% na 19,2 milionu, což je nejlepší výkon ‌od 4. čtvrtletí 2014. Samsung si udržel druhé místo na trhu s 9,9 miliony, což je o 41% více než ve 4. čtvrtletí 2019. Amazon se vyšplhal na třetí místo, kdy bylo prodáno 6,5 milionu tabletů. Lenovo bylo ve 4. čtvrtletí nejrychleji rostoucím prodejcem a zvýšilo objem prodeje o 125% na 5,6 milionu kusů. Huawei byl jediným prodejcem v top 5, který zaznamenal meziroční pokles dodávek. Za celý rok 2020 prodala společnost Apple odhadem 58,8 milionu tabletů, což je o 24 procent více než v roce 2019.