Minulý měsíc společnost Apple představila štítky, které uživatelům poskytují široký přehled o datech, které aplikace může shromažďovat, a o tom, zda jsou informace použity k jejich sledování nebo jsou propojeny s jejich identitou nebo zařízením.



Apple požaduje, aby vývojáři poskytli tyto informace o ochraně osobních údajů při odesílání nových aplikací a aktualizací aplikací do App Store od začátku prosince, ale štítky obsahují také malé písmo označující, že „tyto informace nebyly společností Apple ověřeny“. Proto vždy existuje možnost, že některé aplikace budou škodlivé. V této souvislosti Geoffrey A. Fowler z The Washington Post provedl namátkovou kontrolu a objevil více než 10 aplikací se zavádějícími nebo nepřesnými štítky. Jednou z těchto aplikací byla hra s názvem „Satisfying Slime Simulator“, která podle Fowlera zasílala reklamní identifikátor jeho iPhonu a další informace o zařízeních společnostem jako Facebook, Google a Unity, a to i přes štítek s ochranou soukromí označující, že nejsou shromážděna žádná data.

Fowler uvedl několik dalších aplikací, o kterých zjistil, že skrytě shromažďují uživatelská data, například Rumble, Maps.me a FunDo Pro. V reakci na tuto zprávu společnost Apple uvedla, že provádí rutinní a průběžné kontroly poskytovaných informací a spolupracuje s vývojáři na opravě jakýchkoli nepřesností a dodává, že aplikacím, které nezveřejní informace o ochraně osobních údajů přesně, může být budoucí aktualizace aplikací zamítnuta nebo v některých případech, budou zcela odstraněny z App Store.