Apple plánuje posílit své reklamní podnikání prostřednictvím nového reklamního bloku na vyhledávací stránce App Store, který vývojářům umožní propagovat jejich aplikace na celé platformě, nikoli jen když uživatelé vyhledávají konkrétní aplikaci.



Apple říká, že tyto reklamy jsou efektivní a snadný způsob, jak pomoci lidem objevit vaši aplikaci. Podle Financial Times společnost plánuje uvést do konce měsíce druhý reklamní blok v App Store, tentokrát však přímo na stránce Vyhledávání. Nové reklamy se zobrazí vedle aktuální části Navrhované na stránce a budou viditelné pro uživatele na celé platformě. Není jasné, jak to bude fungovat. Například aktuální reklamy obsahují důležité funkce, které zajišťují, že menší vývojáři mohou nabízet a platit za reklamy a nenechají se znevýhodnit velkými vývojáři.

Nový reklamní blok přichází v době, kdy se reklamní průmysl připravuje na dopad spadajícího z chystané aktualizace iOS a iPadOS 14.5. Počínaje novou aktualizací, která bude uživatelům k dispozici příští týden, budou aplikace muset požádat o povolení uživatelů pro přístup k jejich IDFA. Díky přístupu na IDFA mohou vývojáři sledovat aktivitu uživatele v jiných aplikacích a na webech, a to i na těch, které vlastní různé společnosti, aby uživatelům poskytovali personalizované reklamy.