Apple podle nové zprávy Forbes začal odmítat aktualizace aplikací, které nejsou v souladu s pravidly transparentnosti sledování aplikací, která společnost vyžaduje v nové iOS 14.5. Aplikace musí požádat o povolení k přístupu k identifikátoru reklamy nebo IDFA iPhonu uživatele, aby je bylo možné sledovat napříč aplikacemi pro účely cílení reklam.
Analytik mobilního marketingu Eric Seufert uvedl, že SDK od společnosti zabývající se měřením mobilních zařízení je na vině kvůli datům, která shromažďuje pro otisky prstů zařízení. Apple blokuje aplikace, které ke shromažďování dat používají techniky otisků prstů za účelem vytvoření profilu uživatele. Společnost Adjust nyní aktualizovala svou sadu SDK tak, aby odstranila kód, který přistupuje k datům, jako je typ procesoru, paměť telefonu, stav nabíjení a úroveň baterie. O tom, kdy Apple plánuje vydat iOS 14.5, se zatím nemluví, ale zatím jsme měli šest bet a software je veřejnosti k dispozici někdy na jaře.