Facebook čelí výzvám mezinárodní koalice obhájců zdraví dětí, aby upustili od svých plánů na vybudování verze Instagramu pro děti. Kampaň sleduje novinky, které se objevily v březnu a které odhalily, že Facebook vyvíjí verzi Instagramu, která je speciálně zaměřena na děti do 13 let.



V otevřeném dopise organizovaném neziskovou organizací prosazující mládež propagují Kampaň za dětství bez komerce. Rostoucí počet výzkumů ukazuje, že nadměrné používání digitálních zařízení a sociálních médií je pro dospívající škodlivé. Neúnavné zaměření platformy na vzhled, sebeprezentaci a branding představuje výzvy pro soukromí a pohodu adolescentů. V roce 2017 spustila společnost Facebook Messenger Kids, který je zaměřen na děti ve věku od 6 do 12 let. Po uvedení na trh několik obhájců zdraví dětí vyzvalo generálního ředitele Facebooku Marka Zuckerberga, aby produkt přestal používat. Facebook uvedl, že se během vývoje aplikace poradil s několika odborníky, ačkoli zpráva Wired později odhalila, že společnost měla finanční vztahy s mnoha lidmi a organizacemi, které ohledně produktu radily.