Očekává se, že až 68 procent uživatelů iPhone odepře inzerentům svolení ke sledování díky funkci App Tracking Transparency, což pravděpodobně bude výrazná rána pro reklamní průmysl (prostřednictvím AdWeek).



Se spuštěním iOS 14.5 budou muset aplikace před přístupem k inzertnímu identifikátoru ‌iPhonu‌ nebo IDFA, které se používají ke sledování využití napříč aplikacemi a weby pro účely personalizovaných reklam, získat výslovné povolení uživatele. Hlavní analytik marketingové společnosti Epsilon, Loch Rose, řekl: „Nikdo opravdu neví jistě, co se stane, jakmile se rozšíří tato nová funkce, ale zisk za zobrazení reklam v aplikaci, by mohl poklesnout až o 50 procent.“ Počáteční pohled na počet uživatelů, kteří souhlasili se sledováním, nevypadá optimisticky, pouze 32 procent, podle analýzy 300 aplikací na 2 000 zařízeních. V reklamním průmyslu panují obavy, že rozsáhlé odhlášení by vedlo k úplnému ukončení IDFA, což by na platformách Apple téměř znemožnilo cílení reklam a informace o výkonu, protože klíčový údaj pro reklamu by byl v zásadě odstraněn a na určitý počet na uživatelů již nebude možné cílit vůbec.