Apple tento týden oznámil novou funkci, která se má spustit v květnu. Tato funkce přichází do aplikace Podcasts od Applu, která vydavatelům podcastů umožní prodávat předplatná na jednotlivé přehlídky nebo skupiny přehlídek, přičemž cena začíná na 49 centech za měsíc.



Vydavatelé budou moci stanovit své vlastní ceny, ale Apple údajně vezme 30% příjmů z předplatného, ​​které tvůrci vygenerují v prvním roce na platformě, a poté Apple shromáždí jen 15%. Podle nové zprávy z The Wall Street Journal, Spotify ohlásí podobnou funkci předplatného podcastu příští týden, ale na rozdíl od Apple nebude konkurenční streamovací služba shromažďovat výnosy z žádného obsahu, který hostí. Potenciální oznámení od Spotify bude představovat dilema pro některé tvůrce obsahu, kteří chtějí zpeněžit svůj obsah na zařízeních Apple. Na druhou stranu, Spotify ovládá mnohem větší základnu předplatitelů a není uzamčen do ekosystému Apple. Spotify také v posledních několika letech pronikl na trh s podcastingem. Podle jedné předpovědi by Spotify brzy mohlo mít více posluchačů podcastů než Apple.