Jako způsob, jak přesvědčit uživatele, aby umožnili sledování napříč jinými aplikacemi a webovými stránkami, zavádí Facebook taktiku informování uživatelů, že musí povolit sledování jako součást rámce transparentnosti sledování aplikací v systému iOS 14.5.



Transparentnost sledování aplikací nebo ATT je nejnovější funkce ochrany osobních údajů, která přichází na zařízení iPhone a iPad jako součást aktualizace iOS 14.5. Významná část obchodního modelu Facebooku závisí na prodeji reklam napříč jeho aplikacemi a službami. Například malé podniky mohou pomocí reklamního podnikání Facebooku cílit reklamy na konkrétní zákazníky nebo demografické údaje. Protože společnost Apple uvedla, že je povoleno poskytovat další kontext, před zobrazením výzvy společnosti Apple zobrazíme vzdělávací obrazovku, která lidem pomůže informovaně se rozhodnout o tom, jak jsou jejich informace použity. Facebook v příštích dnech a týdnech rozbalí výzvu pro více uživatelů, takže ne každý ji uvidí hned. ATT byl vydán jako součást aktualizace iOS 14.5, která přinesla další pozoruhodné funkce, včetně možnosti odemknout ‌iPhone‌ pomocí spárovaných Apple Watch.