Začátkem minulého měsíce společnost Spotify, Tile a Match svědčila v protimonopolním jednání v obchodě s aplikacemi v čele s Senátem USA. Během slyšení Spotify označil Apple App Store za „hrubé uchopení energie“, zatímco Tile uvedl, že Apple využívá svou platformu k „nespravedlivému omezení konkurence pro své produkty“.



Spotify je jedním z nejhlasitějších kritiků ‌ App Store‌ a již dlouho zpochybňuje nákupní systém Apple v aplikaci, který mu dává 30% provizi za všechny provedené nákupy. Pokud je Apple přesvědčen, že jejich platební systém je tak nadřazený, že by skutečně měl mít 30% poplatek, měl by umožnit konkurenci a nechat to určit na trhu. Apple vysvětluje, že před zrozením „App Store“ v roce 2008 měli vývojáři potíže s distribucí softwaru a že jakýkoli možný pokus o distribuci jejich aplikací byl přímo nákladný. Apple dále uvádí, že Spotify těží ze své provizní struktury „App Store“, protože „vyplácí provizi za méně než jedno procento svých prémiových předplatitelů a tato provize je vždy jen 15%“. Apple toto pravidlo koreluje s jeho neschopností například umístit vývěsní štít na místo Verizon informující zákazníky, aby místo toho zakoupili iPhone od společnosti Apple.