Všechny čtyři iPhony jsou vybaveny novým filmařským režimem, který umožňuje uživatelům nahrávat video s malou hloubkou ostrosti a automatickým přepínáním zaostření mezi objekty.



Matthew Panzarino z TechCrunch hovořil s marketingovou ředitelkou Apple Kaiann Drance a designérem Johnnie Manzari, aby se dozvěděl více o tom, jak byla tato funkce  vyvinuta. Drance uvedla, že filmařský režim byl mnohem náročnější než režim Portrét, protože změny automatického zaostřování vykreslování v reálném čase jsou velkou výpočetní zátěží. Tato funkce je poháněna čipem A15 Bionic a Neural Engine. „Věděli jsme, že přinést do videa hloubku ostrosti vysoké kvality bude mnohem náročnější. Na rozdíl od fotografií se video při natáčení pohybuje, včetně potřesení rukou.“

„A to znamenalo, že budeme potřebovat ještě kvalitnější data hloubky, aby filmařský režim mohl fungovat napříč subjekty, lidmi a domácími zvířaty, a potřebovali jsme tato data hloubky nepřetržitě, abychom udrželi krok s každým snímkem. Vykreslování těchto změn automatického zaostřování v reálném čase je velká výpočetní zátěž.“ Manzari dodal, že tým designérů společnosti Apple strávil čas zkoumáním historie filmové a kinematografické techniky pro realistické přechody zaostření.