Ztráta hesla k Apple ID vám může způsobit, že nebudete mít přístup k účtu, který používáte ke správě zařízení, nebudete moci přistupovat k datům na iCloudu a spravovat předplatné aplikací a služeb.
Apple nemůže jen resetovat heslo, zvláště pokud máte povoleno dvoufaktorové ověřování. Nastavení obnovení je jedním z alternativních řešení, ale v takových případech nemůžete změnit heslo, pokud nemáte důvěryhodné druhé zařízení a také klíč pro obnovení. Ve snaze usnadnit tuto situaci vám iOS 15 umožňuje nastavit kontakt pro obnovení účtu, který vám pomůže zajistit, že budete mít ke svému účtu vždy přístup, i když zapomenete své heslo Apple ID nebo heslo zařízení. Vaším kontaktem pro obnovení by měla být osoba, kterou znáte a důvěřujete jí, například člen rodiny nebo blízký přítel. Budou potřebovat vlastní iOS zařízení s operačním systémem iOS 15 nebo iPadOS 15 nebo novější a musí jim být více než 13 let. Budou také potřebovat zapnutou dvoufaktorovou autentizaci pro svůj vlastní účet a nastavený přístupový kód na svém zařízení.
Jak nastavit kontakt pro obnovení všeho účtu Apple ID
- Otevřete aplikaci Nastavení a klepněte na Apple ID v horní části hlavní nabídky.
- Klepněte na Heslo a zabezpečení.
- Klepněte na Obnovení účtu.
- V části Pomoc při obnovení klepněte na Přidat kontakt pro obnovení.
- Přečtěte si informace na obrazovce a potom klepněte na Přidat kontakt pro obnovení.
- Vyberte kontakt pro obnovení. Pokud máte nastaveno Rodinné sdílení, v možnostech se zobrazí vhodné kontakty. Případně klepněte na Vybrat někoho jiného a vyhledejte kontakt.
- Klepněte na Další a na následující obrazovce můžete vybranému kontaktu odeslat zprávu s informací, že jste ho přidali jako svůj kontakt pro obnovení. Výchozí zprávu můžete odeslat nebo ji před odesláním upravit. Až budete připraveni, klepněte na Odeslat a potom na Hotovo.