Společnost Apple dnes oznámila program „Self Service Repair“, který uživatelům umožňuje dokončit opravy vlastních zařízení prostřednictvím nového online obchodu věnovaného komponentům a nástrojům.



Program „Self Service Repair“ poskytne zákazníkům, kterým vyhovuje opravovat si zařízení sami, přístup k originálním dílům, nástrojům a příručkám Apple, počínaje řadami iPhone 12 a iPhone 13. Schéma bude zaváděno ve fázích, postupem času budou přidávány další opravy a podporovaná zařízení. Provozní ředitel společnosti Apple Jeff Williams řekl: „Vytvoření lepšího přístupu k originálním dílům Apple dává našim zákazníkům ještě větší výběr v případě potřeby opravy. Za poslední tři roky Apple téměř zdvojnásobil počet servisních míst s přístupem k originálním dílům, nástrojům a školením  a nyní poskytujeme možnost pro ty, kteří chtějí dokončit opravy sami.“ První fáze programu se zaměří na nejčastěji opravované díly, jako je displej, baterie a fotoaparát, ale další druhy oprav budou k dispozici později v příštím roce.

Zákazníci, kteří chtějí provést opravu, budou nejprve vyzváni, aby si prohlédli Příručku pro opravy, než zadají objednávku komponentů a nástrojů pomocí online obchodu Apple Self Service Repair. Po dokončení opravy zákazníci, kteří vrátí použitý nebo rozbitý díl k recyklaci, obdrží kredit na nákup. Apple varoval, že Self Service Repair je určen pro uživatele se znalostmi a zkušenostmi s opravami elektronických zařízení, a vyzval naprostou většinu zákazníků, aby navštívili profesionálního poskytovatele oprav pro nejbezpečnější a nejspolehlivější způsob, jak získat opravu. Program bude k dispozici začátkem příštího roku v USA a během roku 2022 se rozšíří do dalších zemí.