Podle průzkumu Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) si jen velmi málo uživatelů opraví svůj vlastní iPhone, aby odložil nákup dalšího iPhonu, a to navzdory programu Self Service Repair.
Začátkem tohoto týdne společnost Apple oznámila program Self Service Repair, který zákazníkům poskytuje přístup k originálním dílům, nástrojům a příručkám Apple, počínaje řadami iPhone 12 a iPhone 13. Zdá se však, že jen málo uživatelů iPhone jej v praxi využije. Průzkum CIRP naznačuje, že téměř všechny používané iPhony mají displej a baterii v použitelném stavu. 12 procent iPhonů má displej prasklý, ale použitelný, a jen šest procent je nepoužitelných a potřebují výměnu. Uvádí se, že 26 procent baterií iPhone poskytuje výdrž baterie půl dne bez nabíjení a 14 procent je třeba nabíjet každých pár hodin. Výměna baterií bude proto pravděpodobně patřit k nejběžnějším opravám, ale poměrně málo aktivních zařízení potřebuje vyměnit některou z těchto částí.
Malý počet aktivních zařízení, která potřebují náhradní díly, v kombinaci se skutečností, že mnoho uživatelů nebude chtít opravovat vlastní zařízení, naznačuje, že jen velmi málo uživatelů tento program využije. Zdá se, že životnost baterie ovlivňuje spotřebitele více než stav displeje. 14 procent kupujících uvedlo, že musí každých několik hodin nabíjet baterii ve svém starém iPhonu. Pouze šest procent kupujících uvedlo, že mají prasklý displej, kvůli kterému je starý telefon nepoužitelný, zatímco dalších 12 procent má prasklý displej, který je stále použitelný. Kupující mají samozřejmě mnoho důvodů pro nákup nového iPhonu, včetně výkonu čipu nebo kapacity úložiště. Takže v nejlepším případě malá část kupujících pravděpodobně odloží nákup nového iPhonu.