Společnost Apple v loňském roce představila nový program „Self Service Repair“, který poprvé umožní uživatelům nakupovat komponenty iPhonu, iPadu a dalších produktů a opravit si je doma.
Zatímco společnost slíbila, že program bude spuštěn na začátku tohoto roku v USA, od listopadu 2021 jsme o něm neslyšeli. Apple nikdy nebyl příliš vstřícný, pokud jde o opravy třetích stran. Zařízení jako iPhone, iPad a dokonce i Mac mají většinu dílů připájených na logické desce a také používají speciální šrouby a lepidla, která ztěžují proces opravy každému, kdo není certifikovaný technik. Společnost vždy odrazovala od neautorizovaných oprav. Nezávislé opravny a dokonce i někteří spotřebitelé však žádali o usnadnění oprav. Společnost poté oznámila program Self Service Repair jako způsob, jak ukázat, že je odhodlána umožnit uživatelům opravit si svá vlastní zařízení, pokud chtějí.
Důvody, proč Apple ještě nespustil program Self Service Repair, nejsou známy, ale existují určité náznaky, že společnost má stále v plánu jej v určitém okamžiku spustit. Někteří uživatelé si například všimli, že existuje možnost objednat si náhradní díly pro Apple Watch v aplikaci Apple Support (ačkoli to uživatele pouze přesměruje, aby si promluvil s poradcem Apple). Článek zveřejněný na webu Apple Newsroom je stále k dispozici s prohlášením, že program „bude dostupný začátkem příštího roku v USA a rozšíří se do dalších zemí v průběhu roku 2022“. Mohlo se stát, že Apple zpozdil program kvůli nedostatku komponentů, který také ovlivnil výrobní proces zařízení.