Apple utratil v prvních třech měsících roku 2022 za lobbing 2,5 milionu dolarů, což je pro společnost rekordní hodnota, uvádí Bloomberg. Apple zvýšil své výdaje na lobbování, aby se bránil proti antimonopolní legislativě, kterou americká vláda v současné době zvažuje.
Apple ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 utratil 1,86 milionu dolarů za lobbing, takže jeho výdaje v prvních měsících roku 2022 vzrostly o více než 34 procent. Předchozí maximum bylo 2,2 milionu dolarů ve druhém čtvrtletí roku 2017, rok po sporu Apple s FBI. Spojené státy i Evropa vyvíjejí antimonopolní legislativu, která by významně ovlivnila způsob, jakým fungují technologické společnosti jako Apple. Ve Spojených státech schválil soudní výbor Senátu několik zákonů, jako je zákon o otevřených trzích aplikací, který by vyžadoval, aby Apple povolil alternativní obchody s aplikacemi a alternativní platební metody. Ve Spojených státech nebyly schváleny žádné návrhy zákonů, ale Senát je zvažuje a Evropská unie se již předběžně dohodla na zákonu o digitálních trzích, což je zákon, který je podobný zákonu o otevřených trzích aplikací.