Před třemi lety Apple zkoumal, jak umožnit uživatelům používat Siri k nákupům aplikací a služeb, podobně jako uživatelé mohou používat Amazon Alexa k nakupování online, ale inženýři Apple tento nápad zavrhli kvůli obavám o soukromí, podle nové zprávy, kterou dnes zveřejnil The Information.
Zpráva zdůrazňuje, že inženýři společnosti Apple mají omezený přístup k tomu, jak uživatelé používají služby společnosti Apple, jako jsou Apple TV+ a Mapy. Přísné postupy společnosti Apple v oblasti ochrany osobních údajů ztěžují inženýrům přímý přístup k údajům o používání, což vyvolává obavy, že přísné zásady ochrany osobních údajů společnosti ztěžují konkurovat společnosti Google a dalším. V roce 2019 zaměstnanci zkoumali, zda by zákazník mohl používat Siri k nákupu aplikací a dalších online služeb, podobně jako zákazníci nakupují produkty pomocí Amazon Alexa.
Tento nápad však byl zrušen kvůli přísným pravidlům ochrany osobních údajů, která zabránila Siri spojit Apple ID osoby s jejich hlasovou žádostí. Tým, který měl na starosti projekt, nemohl najít alternativní způsob, jak spolehlivě ověřit uživatele, aby jim bylo možné účtovat poplatky, uvedla osoba obeznámená s plány Apple. Podle zprávy to není poprvé, co zásady ochrany osobních údajů společnosti Apple omezují to, co mohou jeho inženýři dělat. Inženýři a zaměstnanci pracující na Siri, App Store a dokonce i Apple Card musí často nacházet alternativní nebo nákladné způsoby, jak nahradit nedostatek přístupu k datům.