Vzhledem k tomu, že funkce Transparentnost sledování aplikací byla představena minulý rok s iOS 14.5, musí se nyní každá aplikace pro iPhone a iPad zeptat uživatelů, zda chtějí být sledováni nebo ne.



Někteří vývojáři však přišli na nové způsoby, jak sledovat uživatele iOS, i když sledování nepovolí. Nový nezávislý výzkum (prostřednictvím Ars Technica) odhalil, jak tito vývojáři obcházeli nové funkce ochrany osobních údajů, aby identifikovali a sledovali uživatele, i když to nechtějí. Transparentnost sledování aplikací (neboli ATT) sice funguje, ale stále má určité mezery, které aplikacím umožňují tiše shromažďovat některá data ze zařízení uživatele.

Výzkumníci analyzovali devět aplikací pro iOS, které používají kód na straně serveru ke generování identifikátoru uživatele, i když je zakázáno sledování aplikací. Zdá se, že kód poskytuje dceřiná společnost čínské společnosti Alibaba, která je schopna tento identifikátor sledovat napříč aplikacemi. Díky tomu jsou reklamní společnosti stále schopny cílit obsah na konkrétního uživatele. Celkově výzkum porovnal 1 759 aplikací před a po vydání ATT. Ačkoli čtvrtina těchto aplikací tvrdí, že neshromažďují žádná uživatelská data, 80 % z nich stále obsahuje alespoň jednu sledovací knihovnu.