Apple tento týden rozšířil svůj program Self Service Repair na MacBook Air a MacBook Pro s čipy řady M1 a poskytuje zákazníkům v USA přístup k vybraným dílům, příručkám a nástrojům pro opravy.
Zatímco rozšíření programu je dobrou zprávou pro ty, kteří prosazují právo na opravu, společnost iFixit s programem není zcela spokojena. (Stojí za zmínku, že Apple je nyní konkurentem iFixit v této oblasti.) Sam Goldheart z iFixit v příspěvku na blogu uvedl, že program způsobí, že bude MacBook Pro „méně opravitelný“, především proto, že současný postup pro výměnu baterie je drahý a časově náročný. Problém je v tom, že program zatím neumožňuje zákazníkovi objednat si samostatnou náhradní baterii. Místo toho si zákazník musí objednat díl známý jako „top case“, který obsahuje vlepenou baterii. Poté musí zákazník postupovat podle 162stránkového manuálu, aby vyměnil „horní pouzdro“ na svém MacBooku Pro, protože postup zahrnuje odstranění všech ostatních součástí z pouzdra.
Horní pouzdra jsou drahou součástí, protože obsahují klávesnici, baterii, reproduktory a další. Apple si účtuje 527 dolarů za vrchní pouzdro pro 14palcový MacBook Pro, takže výměna baterie MacBooku Pro prostřednictvím programu je výrazně dražší ve srovnání s dokončením v Apple Store nebo u autorizovaného poskytovatele služeb. Apple říká, že baterie bude pro MacBook Pro „v budoucnu“ k dispozici, což by mohlo usnadnit postup výměny. Ale i když Apple vydá samostatnou náhradní baterii, pravděpodobně zůstane levnější a jednodušší, když MacBook odešlete k opravě.