Podle Bloombergu Apple tajně spolupracoval s čínskou automobilkou BYD na vývoji baterií pro elektromobily s dlouhým dojezdem jako součást svého nyní ukončeného projektu Apple Car.



Počínaje rokem 2017 se partnerství zaměřilo na vytvoření baterie využívající články s fosforečnanem lithiem (LFP). Cílem společného úsilí bylo vyrábět baterie s delším dojezdem a vylepšenou bezpečností ve srovnání s typickými bateriemi EV té doby. Spolupráce byla součástí od té doby zrušeného projektu Apple, do kterého společnost v posledním desetiletí investovala přibližně 1 miliardu dolarů ročně. Ačkoli Apple nevlastní technologii používanou v současných bateriích Blade společnosti BYD, partnerství údajně ovlivnilo vývoj bateriových systémů společnosti BYD. Projekt prý vedl Alexander Hitzinger s týmem asi 50 inženýrů, na které dohlíží Mujeeb Ijaz. Navzdory letům spolupráce Apple nakonec od partnerství ustoupil a prozkoumal systémy od jiných výrobců baterií. Apple nakonec svůj projekt v únoru 2024 zrušil.