Společnost Semafor zveřejnila žalobu bývalého zaměstnance reklamních technologií v Applu, který žaluje společnost za „fyzické a elektronické sledování“. Příběh spadá pod titulek „Žaloba obviňuje Apple ze špehování svých zaměstnanců“, ačkoli skutečné detaily jsou méně zajímavé.
Semafor shrnuje situaci: „Žalobce v případu, Amar Bhakta, pracoval v reklamních technologiích pro Apple od roku 2020. Podle žaloby Apple použil své zásady ochrany osobních údajů k poškození jeho vyhlídek na nové zaměstnání. Například zakázal Bhaktovi účastnit se veřejného vyjadřování o digitální reklamě a donutil ho odstranit ze své stránky LinkedIn informace o své práci v Applu.“ Stručně řečeno, Bhakta byl nucen upravit svůj profil na LinkedIn a nemohl využít svou osobní značku prostřednictvím veřejného vystupování, zatímco byl placen společností Apple. Tato žaloba však pravděpodobně nikam nepovede, protože se zdá, že se opírá o hypotetické předpoklady založené na zásadách ochrany osobních údajů a nikoli o skutečné příklady elektronického sledování.