ChatGPT, populární chatbot OpenAI, je zdarma k použití, přestože má placenou verzi s více funkcemi. V současné době je i bezplatná verze bez reklam, ale to se může v budoucnu změnit, protože společnost stojící za platformou chce zvýšit své zisky.



V rozhovoru pro Financial Times finanční ředitelka OpenAI Sarah Friar nevyloučila možnost zobrazování reklam neplatícím uživatelům ChatGPT v budoucnu, ačkoli společnost má z toho mnoho obav. Výkonný ředitel považuje reklamy za způsob, jak zvýšit zisky, protože náklady na provoz serverů AI jsou vysoké. I když je OpenAI v současnosti oceněna na více než 150 miliard dolarů, společnost prý letos na školení AI utratila 5 miliard dolarů. Prodej reklamních bloků na ChatGPT by byl způsob, jak zpeněžit platformu a udržet ji k dispozici uživatelům zdarma. Friar však říká, že musí být promyšlené, kdy a kde se budou reklamy zobrazovat. Také naznačila, že to nebude brzy.