Nový průzkum naznačuje, že uživatelé iPhonů se do značné míry vyhýbali funkcím Apple Intelligence vydanými před iOS 18.2. Průzkum společnosti SellCell odhalil, že zatímco téměř polovina uživatelů – 47,6 % – považuje AI za důležitý faktor při nákupu smartphonu, 73 % uživatelů funkce nevyužijí.
To se však netýká jen Apple, studie také zjistila, že 87 % uživatelů smrtphonů Samsung vyjádřilo podobnou nespokojenost s nástroji AI dostupnými na zařízeních Galaxy. Apple představil mnoho svých funkcí AI v říjnu 2024 s vydáním iOS 18.1. Mezi nejpoužívanější nástroje patřily nástroje pro psaní, které pomáhají s úpravou a souhrnem textu, a souhrnná oznámení, které zobrazují klíčové informace z více upozornění do jednoho pohledu. Ty využilo 72 % a 54 % respondentů. Ostatní funkce, jako jsou Prioritní zprávy, úprávy ve fotkách a Chytré odpovědi, zaznamenaly nižší osvojení, a to v rozmezí od 44,5 % do 20,9 %.
Jedním z hlavních zjištění studie bylo, že navzdory obecnému nedostatečnému využívání současných funkcí uživatelé Apple častěji než uživatelé Samsungu považovali AI za významný rozhodující faktor při nákupu telefonu. Zatímco téměř polovina uživatelů iPhone vyjádřila, že umělá inteligence je velmi nebo poněkud důležitým faktorem, pouze 23,7 % uživatelů Samsungu to vyjádřilo stejně. Nicméně mnoho uživatelů Apple neaktualizovalo svá zařízení na iOS 18.1, aby měli přístup k těmto funkcím, přičemž 57,6 % to uvádí jako hlavní důvod, proč nepoužívají Apple Intelligence. Jiní uvedli, že tyto funkce považují za neužitečné nebo se obávají o přesnost a soukromí.